Toolbox voor diensteninnovatie

 

Verschillende teams van dienstenontwikkelaars binnen dienstenbedrijven vinden vaak het wiel opnieuw uit of zien systematisch kritische ontwerpaspecten over het hoofd. In de toolbox zit een set van generieke modellen, methoden en checklists, benaderingswijzen die helpt om creatief én systematisch nieuwe diensten te ontwikkelen. Modellen, ontwerpmethode, management tools, checklists waarmee Exser-deelnemers gestructureerd nieuwe diensten kunnen ontwikkelen. Dit maakt het diensteninnovatieproces inzichtelijk en overdraagbaar met waarborging van creativiteit en ruimte voor succes en falen.

Exser heeft in 2009 een overzichtsrapport gepubliceerd over de methoden, tools, checklists, etc. die op het terrein van diensteninnovatie momenteel voorhanden zijn. De eerste reacties vanuit de markt zijn positief. Het is voor het eerst dat deze kennis in een handzaam rapport is samenge-bracht.

Spin-off van dit onderzoek is de diensteninnovatiescan die Exser samen met Hay Group heeft ontwikkeld. Exser heeft deze scan commercieel ingezet als onderdeel van het lidmaatschap voor excellente partners en voor andere ondernemingen.

 Posted by at 20:42